Hur funkar det?

Hem » Hur funkar det?

1.

Välj din resa

Välj en resa ur vårt sortiment. När du hittat ditt resmål följer du stegen för att slutföra din bokning genom att välja betalsätt.

2.

Kvittens & betalning

Välj mellan att endast betala handpenning vid bokningen eller betala allt direkt. Pengarna reserveras på kontot tills du fått en bokningsbekräftelse från oss.

3.

Packat & klart

Senast 30 dagar innan avresa ska det totala beloppet vara inbetalt. Vouchers som gäller för hotellrum och aktiviteter under din resa skickas till din e-post.

1.

Ni ringer och bokar på telefon 0506-125 00. Vi registrerar er bokning och skickar sedan en bekräftelse till er via mail.

2.

Genom att betala 30% av paketpriset bekräftar ni bokningen inom 7 dagar.

3.

Senast 30 dagar innan avresa betalar ni resterande summa och då skickar vi voucher till er.

Vouchern ska tas med och gäller som betalning för ditt hotellrum, din aktivitet eller liknande beroende på vad du har bokat.

Vid sen bokning, mellan 0 och 31 dagar före avresa, skall hela beloppet erläggas vid bokningstillfället.

När måste jag betala min resa?

Har ni avbeställningsskydd?

Vad gäller vid avbokning?

Vad innehåller resegarantin?

Du kan välja att betala din resa via Bankgiro, Swish eller via ditt konto som du hittar via menyn ovan. Det är viktigt att du tar del av nedanstående information.

Online: Betala via ditt konto, under betallösning kan du välja Bankgiro, Swish eller Stripe betalningsväxel. Upplevelsepaket har betalningslösningen hos Stripe betalningsväxel vilket innebär att inga kontokortsnummer bearbetas eller lagras i Upplevelsepakets system. All information om transaktionerna erhålls i krypterad form. I och med detta följer vi kontokortsföretagens regelverk (PCI DSS) vilket är ett krav för att vi ska få ta emot betalning med kontokort.
Allt för din säkerhet vid betalning via Upplevelsepaket.

Betala på bank: Du betalar på bankgiro 5705-9065 AB Resespecialisten utmed Göta kanal. Kom ihåg att uppge ditt bokningsnummer. Tänk på att det tar tre bankdagar innan pengarna är Upplevelsepaket tillhanda.

Swish: Det går också bra att betala via Swish 123 345 39 90

Betalning från utlandet:
Görs på BIC: SWEDSESS
IBAN: SE39 8000 0829 9090 4407 4962.

OBS! När det är 10 dagar eller mindre kvar till din avresa är det inte möjligt att betala via bankgiro.

Om resenären träffat avtal om avbeställningsförsäkring, har resenären rätt att avbeställa resan utan annan kostnad än avbeställningsförsäkringen 250 kr/person och expeditionsavgift på 250 kr/person.
Följande måste dock vara uppfyllt:
Resenären eller dennes make/maka/sambo, resenärens eller dennes make/maka eller sambos släkting i rakt upp- eller nedstigande led eller syskon eller person med vilken resenären gemensamt beställt resan drabbas av allvarlig sjukdom, försämrat sjukdomstillstånd eller olycksfall och denna händelse är av sådan art att resenären inte rimligen kan genomföra resan.

Eller om en annan händelse drabbar resenären och är av så ingripande karaktär för resenären att det inte är rimligt att kräva att resenären skall genomföra resan. Resenären skall inte ha kunnat råda över händelsen. Sådan ingripande händelse är t ex brand i den egna bostaden.

Resenären skall avbeställa resan så snart som möjligt efter det att avbeställningsanledning uppkommit. Grunden för avbeställning skall på tillförlitligt sätt styrkas med läkar- och/eller släktskapsintyg. Intyget skall vara oss tillhanda senast 7 dagar efter avbeställningen. Härefter betalas belopp tillbaka till resenären utan vidare dröjsmål.

Läkarintyget skall vidare innehålla följande upp­lys­ningar:

  1. Diagnos
  2. Datum för första undersökning/behandling
  3. Datum för den undersökning/behandling som ligger till grund för läkarens avrådande till resa.

Av läkarintyget skall vidare läkarens tjänstgöringsadress och tele­fonnummer framgå samt läkarens namnförtydligande genom stämpel.

1   Resenären har rätt att ändra avtalet om arrangören medger detta. Ändringar i avtalet kan medföra tillkommande kostnader för resenären från arrangören.

2   Resenären har rätt att avbeställa resa. Arrangören förbehåller sig rätten att begära ersättning av resenären för de kostnader som arrangören drabbas av till följd av avbeställningen.

Arrangören kan uppställa skäliga avbeställningsavgifter baserade på tidpunkten för avbeställningen.

2.1 Vid avbeställning tidigare än 40 dagar före avresan skall resenären betala en avbokningsavgift som är 500 SEK/person om resans pris är 1000 – 4000 SEK/person. Avbokningsavgiften är 1000 SEK/person om resans pris är 4001-20000 SEK/person. Har man tidigare betalt in mer än avbokningsavgiften återbetalas detta.

2.2 Vid avbeställning 40-31 dagar före avresan skall resenären erlägga 40% av resans pris.

2.3 Sker avbeställning 30-15 dagar före avresan skall resenären erlägga 60% av resans pris.

2.4 Sker avbeställningen 14-0 dagar före avresan skall resenären betala hela resans pris.

2.5 Sker ingen avbeställning och/eller infinner sig ej resenären på avgiven tid och plats, eller kan denne ej deltaga eller fullfölja resan, äger Upplevelsepaket rätt att tillgodoräkna sig hela resans pris.

2.6 Avbeställning av resa skall göras omedelbart då hinder för resa uppkommer. Avbeställning skall ske skriftligen till info@upplevelsepaket.se och innehålla bokningsnummer för att anses giltig. Avbeställningen anses ha ägt rum då Upplevelsepaket erhållit epost.

2.7 Upplevelsepaket skall återbetala det enligt avbokningsvillkoren stipulerade belopp som resenären har tillgodo senast 14 dagar efter avbeställningen. Återbetalning sker till huvudresenären.

2.8 I resans pris ingår ej avbeställningsskydd. Resenären kan vid beställning av resan utöver resans pris erlägga en särskild avgift för avbeställningsskydd 250 SEK / person. Avbeställningsskyddet måste tecknas samtidigt med resan och kan inte tilläggsbeställas i efterhand.

Vi har resegaranti så hos oss är du trygg! Resegarantin är ett skydd för dig och innebär att du kan söka ersättning om din resa ställs in eller avbryts, vanligen på grund av att reseföretaget går i konkurs. Kontakta Resegarantinämnden för mer information på tel 08-700 08 00.

Updating…
  • No products in the cart.